Individuele coaching Groep Workshop Doen wat ik wil - voor het veranderen van een gewoonte in je dagelijks leven Presentatie - Doorbreek je sollicitatiegewoontes Groepsgesprek Elleke Boot - Workshop Workshop Doen wat ik wil - Handvatten voor het veranderen van een gewoonte in je dagelijks leven
drs. Elleke Boot - Coaching

Druk druk druk… 5 Adviezen om tijd voor jezelf te maken

Druk druk druk… 5 Adviezen om tijd voor jezelf te maken 07-09-2016

Me-time. Waar haal je dat vandaan tijdens de drukte van alledag? Hierbij een aantal adviezen om op een drukke dag toch nog een moment voor jezelf te pakken.

1.   Als de anderen slapen

Ken je dat heerlijke moment op de dag dat het hele huis stil is? Dat iedereen ligt te slapen en er rust om je heen is? Dát is het moment voor jou om alleen te zijn, met niemand rekening te hoeven houden en te doen waar jij behoefte aan hebt. Je kan ’s ochtends een half uurtje eerder opstaan of ’s avonds net wat later je bed instappen, maar allebei kan natuurlijk ook!

2.   Zorg voor vaste tijden

Neem een vast tijdstip per dag of een vast moment in de week en hou je daar aan. Op deze manier kan je ernaar uitkijken én kunnen anderen er rekening mee houden. Bijvoorbeeld dinsdagavond van 21-22uur is jouw uur en dat weten je partner en kinderen. Hoe stipter jij hierin bent, des te meer zullen zij jou daarin vrijlaten.

3.   Geniet van de onverwachtse korte kansen

Ken je van die loze 10 minuten dat je even niks hoeft? En dat je dan de was op gaat hangen? Stop! Die was kan wel wachten en in de rest van de drukte meegenomen worden. Dít kwartiertje is voor jou en mag je lekker voor jezelf gebruiken.

4.   Bedenk wat je wilt doen als je tijd voor jezelf hebt

Mocht je die ineens 10 minuten of langer ‘vrij’ zijn, dan is de kans aanwezig dat je spontaan niet meer weet wat je wilt doen. Om dat te voorkomen, raad ik je aan om van tevoren te bedenken wat je in je me-time wilt gaan doen. Thee drinken? Staren? Tijdschrift lezen? Serie kijken? Iemand opbellen? Let op: géén dingen die je van jezelf moet, alléén waar je zin in hebt!

5.   Creëer tussendoor bewuste ontspanningsmomenten

Misschien is het te druk voor een moment van niks hoeven. Zelfs dan kan je voor ontspanning in je dag zorgen. Tussendoor op je ademhaling letten of bewust je boterham eten, zonder af te dwalen met je gedachten, kunnen al veel doen. 

Ik ben heel benieuwd hoe jij zorgt voor momenten voor jezelf. Je adviezen zijn van harte welkom! Geef je ze hieronder door?

Meer lezen over gerelateerde onderwerpen:
Even lekker chillen! 4 Korte oefeningen voor een bewust ontspanningsmoment
- De positieve effecten van meditatie
- De kracht van positief formuleren
- Hoe om te gaan met stress? 7 Praktische tips!


Reageer

Naam

Antispam (vul hier 'ja' in)

Elleke Boot
06 1043 3635
info@ellekeboot.nl

LinkedInPinterestTwitterGoogle+ GRATIS Kennismaking
Doelgerichte coachinG
website maken