Individuele coaching Groep Workshop Doen wat ik wil - voor het veranderen van een gewoonte in je dagelijks leven Presentatie - Doorbreek je sollicitatiegewoontes Groepsgesprek Elleke Boot - Workshop Workshop Doen wat ik wil - Handvatten voor het veranderen van een gewoonte in je dagelijks leven
drs. Elleke Boot - Coaching

Blogs die je echt gelezen moet hebben

06-08-2018

Wil je een Gewoonte veranderen? lees dan deze blogs eerst

Wat is het verschil tussen een verslaving en een gewoonte?

Iedereen heeft gewoontes. Een gewoonte en een verslaving liggen echter dicht bij elkaar. Wat is het verschil? Wanneer ga je naar een gewoontecoach en wanneer naar een afkickkliniek?

Hoe verander ik mijn voedingspatroon volledig?

Van de ene op de andere dag totaal anders gaan eten. Dat is niet gemakkelijk! Ik vroeg aan Carola van Bemmelen wat haar gouden tip is voor mensen die ervoor kiezen om voor altijd 100% suikervrij te gaan eten. Hier lees je haar antwoord met alle tips nog eens op een rij!

De kunst van minimalisme: het positieve effect van spullen weggooien

Heb jij ook de gewoonte om veel te bewaren? Ik wel. Zelfs na meerdere verhuizingen kom ik nog spullen tegen, die ik al jaren niet heb gebruikt. Waarom is het zo lastig om spullen weg te doen? En waarom is het juist enorm fijn om die stap wel te zetten?

Ben je hoogsensitief? Dan zijn deze interessant voor jou

Wat is hoogsensitief? - deel 1

Over hoogsensitiviteit, veelal HSP genoemd, is van alles gezegd en geschreven. Er is echter nog maar weinig onderzoek naar gedaan. Elke van Hoof is klinisch psycholoog en gespecialiseerd in psychodiagnostiek, trauma, stress en burn-out. Zij doet wetenschappelijk onderzoek naar HSP en heeft een boek geschreven: Hoogsensitief – Wat je moet weten. Dit is een samenvatting van eerder uitgevoerde onderzoeken met feiten, nieuwe onderzoeksresultaten en toekomstige onderzoekstrajecten. Daarnaast geeft zij een aantal adviezen voor professionals, die cliënten met HSP begeleiden.

Wat te doen bij overprikkeling als je hoogsensitief of overspannen bent? 11 tips om te ontprikkelen

Ben je overprikkeld? Dan heb je een overactieve reactie van je zenuwstelsel. Als je hoogsensitief bent, dan herken je dat gevoel, maar ook bij overspannenheid/burn-out is overprikkeling waar je last van hebt. Wat kun je op zo’n moment doen?

Hoogsensitief en ondernemer. Voor- en nadelen

Sinds ik werk als ondernemer merk ik dat ik mij een stuk beter voel. Ik ben veel minder vaak vermoeid en ziek dan in loondienst. Dit heeft er onder andere mee te maken dat ik op een andere manier omga met prikkels en met tijd.

Ben je ondernemer? zo ga je uitstelgedrag tegen

Wat is de functie van uitstellen?

Uitstellen. Volgens Tim Urban doen we het allemaal. Wanneer stel jij uit? Wat levert het uitstellen jou op?

5 Tips om uitstellen te voorkomen


Uitstellen geeft een directe behoeftebevrediging. Het uitvoeren van (uitgestelde) taken geeft juist ruimte voor de lange termijn en een voldaan gevoel. Met deze 5 tips ga je met plezier minder uitstellen!

Meer uitstellen om meer te bereiken


Iedereen is bekend met uitstellen. De een doet het meer dan de ander, maar iedereen stelt wel eens uit. Sommige mensen zouden juist vaker uit mogen stellen. Met name de perfectionist zal dat herkennen. In deze blog krijg je inzicht in het nut van uitstellen voor mensen die het te weinig doen en wat dat je op zal leveren.


Reageer

Naam

Antispam (vul hier 'ja' in)

Elleke Boot
06 1043 3635
info@ellekeboot.nl

LinkedInPinterestTwitterGoogle+ GRATIS Mini-cursus
Doelgerichte coachinG
Een webdesign van Reclamebureau Ontwerpfabriek Hilversum